BORŮVKOVÝ DORTÍK PRO NEJMENŠÍ OSLAVENCE

by - čtvrtek, října 24, 2019



K narozeninové oslavě již po desetiletí patří narozeninový dort. Vždy se nabízí několik možností, jak  dort obstarat. V tomto jsem měla jasno dříve, než se nám dcera narodila a to, že budu našim dětem připravovat narozeninové dorty s láskou vlastními silami. Dlouho jsem přemýšlela, jaký dort připravím pro naši malou oslavenkyni k prvním narozeninám. Rozhodně jsem nechtěla, aby Laurinku bolelo po oslavě bříško. A tak jsem sledovala, co jí chutná a jaké jsou na dané suroviny reakce. Nakonec jsem zvolila čokoládový korpus ze špaldové mouky a tvarohový krém. Tohoto borůvkového šampiona jsem jednoduše musela vyfotit rozkrojeného.


Ingredience:
Korpus
6 vajíček
250 g špaldové mouky
4 lžíce holandského kakaa
1 banán
1 lžička kypřícího prášku
1 lžička jedné sody
50 g kokosového oleje

Krém
250 g Lučiny
3 vaničky plnotučného tvarohu
1 lžíce medu

Zdobení
borůvky
borůvkový džem

1) Nejdříve si připravíme korpus. Vejce rozdělíme na bílky a žloutky. Z bílků a špetky soli vyšleháme tuhý sníh. Bílky je dobré šlehat nejdříve pomalu a poté přidat. 
2) Do žloutků vmícháme rozmixovaný banán, rozpuštěný kokosový olej a po té sypkou směs (špaldová mouka, holandské kakao, kypřící prášek, jedlá soda).
3) Do žloutkové směsi opatrně vmícháme vyšlehaný sníh.
4) Těsto vlijeme do formy vyložené pečícím papírem.
5) Korpus pečeme 45 minut při 180 °C.
6) Následně si připravíme tvarohový krém. Tvaroh vyšleháme společně s Lučinou a osladíme medem.
7) Vychladlý korpus rozkrojíme, promažeme borůvkovým džemem a připraveným krémem, do kterého poklademe borůvky.
8) Hotový dort ozdobíme borůvkami, dáme ztuhnout a proležet, aby se krásně prolnuly chutě.

Přeji dobrou chuť.
Vaše Fit.Food.Loover




You May Also Like

0 komentářů